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 taille maxi des villes

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Byzas le Divin
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Byzas le Divin
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeVen 19 Juin 2009 - 13:10

j'ai le même probleme pourtant j'ai rome tool :p
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeVen 19 Juin 2009 - 13:44

Voiçi quelque chose posté sur totalwar.org

Citation :
Note on Barbarian Building Trees

Although factions in the barbarian culture apparently can be designated 4th and 5th level settlements at game start there seems no mechanism for triggering upgrading past a third level settlement in the game itself. In other words the Barbarian culture is limited in its upgrades to (from a village) town - large town - city. It cannot upgrade to large or huge cities. You can read more about this in this thread: http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=49691 Of course, in BI this has all changed and all cultures may upgrade through all five government buildings.

Autrement dit, tu ne peux pas faire passer une ville barbare du niveau 3 au 4, voire au 5. Ce n'est pas le batiment le problème, c'est le jeu. Comme ils disent en anglais HARDCODED!

Sinon, pour la limite à 200000 et quelques, cela doit être pareille, désolé.

A oui, sinon, si tu utilises BI, il n'y a plus de problème.
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeVen 19 Juin 2009 - 16:44

C'est la le probleme le mod Barbones War est sur Rometotal war version 1.5 et les barbares les ont les batiment Mad
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeVen 19 Juin 2009 - 16:59

Tu peux les constuire et changer de niveaux?
Ou ils y sont déjà?
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeVen 19 Juin 2009 - 17:19

Ah voila donc le fin mot de l'histoire ! Merci beaucoup Paedric pour cette information , tant pis pour moi, je vais recommencer avec une autre faction Smile

Ah moins que , je vais peut être truander cette limite autrement, en supprimant la nécessité d'être large city pour construire le large stone wall, ou un truc dans le genre en tout cas ... on va voir si c'est faisable Smile
Ainsi je ne pourrais peut etre pas construire les palais du proconsul ou imperial , mais je pourrai construire tous les autres batiments des niveaux 4 et 5.

J'essaie et je vous dit si ca marche.
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeVen 19 Juin 2009 - 17:21

C'est très faisable, tu ne devrais pas avoir de problème.
Mais si j'amais tu en avais un n'hésite pas à demander.
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeVen 19 Juin 2009 - 17:25

Paedric a écrit:
Tu peux les constuire et changer de niveaux?

Oui en effet
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeSam 20 Juin 2009 - 13:06

effectivement ca ne pose aucun probleme.

Donc en conclusion, meme si je n'ai pas les residences , j'ai les batiments correspondant a ces niveaux.

On aura au moins appris qu'on ne pouvait pas ajouter ces batiments aux factions barbares ...

Par contre quelque chose que je ne savais pas , c'est que les villes scythes sont bloquees a 54000 habitants , a moins que ca ne soit a cause du niveau ...
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeSam 20 Juin 2009 - 17:52

On peu mettre les palais etc pour les barbares car les Barebones war l'ont fait
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeSam 20 Juin 2009 - 18:47

Si j'ai bien lu, ils ont les batiments importés de BI, donc si tu as BI tu peux le faire.
En gros c'est comme si ils te donaient une partie de BI dans le mod.
Après c'est juste que en modifiant seulement l'EDB de RTW tu peux pas le faire.
En même temps sa façon marche très bien et il en est content, donc le problème est résolu.
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeSam 20 Juin 2009 - 19:11

mais mon problème c'est gréffé,et e ne trouve pas sur le edb pourtant j'ai pris les model_battle ui etc
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeDim 21 Juin 2009 - 8:36

Ok, voiçi le lien pour le faire : désolé c'est en anglais. Si t'as un problème je te le traduis.

http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=66559&highlight=bi+building
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeLun 22 Juin 2009 - 10:52

Merci pour le lien je le cite au cas où :

Citation :
How to Transfer Barbarian Buildings from BI to RTW

This definitely works in 1.5, and should work in 1.3.

This tutorial relates to all Barbarian Buildings contained in BI and transferring them to RTW, and giving the Barbarian factins in RTw all city levels. This is a rather complex process at times but ill try to make it as simple as possible.

Transferring files from Bi to RTW:

You will need to copy the following from BI and paste them in the relevant folders in the RTw data folder.

bi\data\settlement_plans - barbarian_huge_city.txt, barbarian_large_city.txt
bi\data\settlement_plans\street_plans - barbarian_huge_city_pathfinding.CAS, barbarian_large_city_pathfinding.CAS
bi\data\settlement_plans\overlays - barbarian_huge_city_overlay.CAS, barbarian_large_city_overlay.CAS
bi\data\settlement_plans\underlays - barbarian_huge_city_underlay.CAS, barbarian_large_city_underlay.CAS
bi\data\ui\barbarian\buildings - best to copy everything to be on the safe side
bi\data\models_strat\residences - everything
bi\data\models_strat\residences\textures - everything
bi\data\models_building - everything, and all sub folders
bi\data\items - every file beginning with BI_
bi\data\descr_building_battle - everything

Getting buildings in the campaign

Next, we will need to assign the Barbarians all city levels. Open up the descr_cultures.txt from RTW and replace the barbarian section with this from the Bi one:


Code:
culture barbarian
portrait_mapping barbarian
rebel_standard_index 1
{
village
{
normal data/models_strat/residences/barb_village.CAS, settlement_barbarian_level_1
card data/ui/barbarian/cities/barbarian_village.tga
}
town
{
normal data/models_strat/residences/barb_town_buildings.CAS, settlement_barbarian_level_2
wall data/models_strat/residences/barb_town_wall_1.CAS, settlement_barbarian_walled_level_2
wall data/models_strat/residences/barb_town_wall_2.CAS, settlement_barbarian_walled_level_2
wall data/models_strat/residences/barb_town_wall_2.CAS, settlement_barbarian_walled_level_2
card data/ui/barbarian/cities/barbarian_town.tga
}
large_town
{
normal data/models_strat/residences/barb_large_town_buildings.CAS, settlement_barbarian_level_2
wall data/models_strat/residences/barb_large_town_wall_1.CAS, settlement_barbarian_walled_level_3
wall data/models_strat/residences/barb_large_town_wall_2.CAS, settlement_barbarian_walled_level_3
wall data/models_strat/residences/barb_large_town_wall_2.CAS, settlement_barbarian_walled_level_3
card data/ui/barbarian/cities/barbarian_large_town.tga
}
city
{
normal data/models_strat/residences/barb_city_buildings.CAS, settlement_barbarian_level_2
wall data/models_strat/residences/barb_city_wall_1.CAS, settlement_barbarian_walled_level_4
wall data/models_strat/residences/barb_city_wall_2.CAS, settlement_barbarian_walled_level_4
wall data/models_strat/residences/roman_city_wall_3.CAS, settlement_barbarian_walled_level_4
wall data/models_strat/residences/roman_city_wall_3.CAS, settlement_barbarian_walled_level_4
card data/ui/barbarian/cities/barbarian_city.tga
}
large_city
{
normal bi/data/models_strat/residences/barb_large_city.CAS, settlement_barbarian_level_2
wall data/models_strat/residences/roman_large_city_wall_1.CAS settlement_roman_walled_level_5
wall data/models_strat/residences/roman_large_city_wall_2.CAS settlement_roman_walled_level_5
wall data/models_strat/residences/roman_large_city_wall_3.CAS settlement_roman_walled_level_5
wall data/models_strat/residences/roman_large_city_wall_4.CAS settlement_roman_walled_level_5
card data/ui/barbarian/cities/barbarian_city.tga
}
huge_city
{
normal bi/data/models_strat/residences/barb_huge_city.CAS, settlement_barbarian_level_2
wall data/models_strat/residences/roman_huge_city_wall_1.CAS settlement_roman_walled_level_6
wall data/models_strat/residences/roman_huge_city_wall_2.CAS settlement_roman_walled_level_6
wall data/models_strat/residences/roman_huge_city_wall_3.CAS settlement_roman_walled_level_6
wall data/models_strat/residences/roman_huge_city_wall_4.CAS settlement_roman_walled_level_6
wall data/models_strat/residences/roman_huge_city_wall_5.CAS settlement_roman_walled_level_6
card data/ui/barbarian/cities/barbarian_city.tga
}
}
fort data/models_strat/residences/barb_fort.CAS, fort_barbarian
fort_cost 500
fort_wall data/models_strat/residences/barb_fort_wall.CAS
fishing_village data/models_strat/residences/barb_fishing_village.CAS, port_barbarian_level_1
port_land data/models_strat/residences/barb_port_01_land.CAS, port_barbarian_level_2
port_sea data/models_strat/residences/barb_port_01_sea.CAS
port_land data/models_strat/residences/barb_port_02_land.CAS, port_barbarian_level_3
port_sea data/models_strat/residences/barb_port_02_sea.CAS
port_land data/models_strat/residences/barb_port_03_land.CAS, port_barbarian_level_4
port_sea data/models_strat/residences/barb_port_03_sea.CAS
watchtower data/models_strat/residences/watchtower_barb.CAS, watchtower_barbarian
watchtower_cost 200
spy spy.tga spy_info.tga spy.tga 350 1 1
assassin assassin.tga assassin_info.tga assassin.tga 500 1 1
diplomat diplomat.tga diplomat_info.tga diplomat.tga 250 1 1
admiral admiral.tga admiral_info.tga admiral.tga 100 1Next go into export_descr_buildings.txt and add barbarian to the requires factions line for the following buildings:

proconsuls_palace
imperial_palace
stone_wall
army_barracks
royal_barracks

With the stable buildings in RTW not all barb factions can build them so you can add any of the barb factions to any of the levels, likewise with some of the missile buildings

great_forum
foundry
dockyard
sewers
baths
aqueduct
paved_roads
mines+1

Next you will need to open export_buildings.txt in the data\text folder and use the BI version of this file to copy across the relevant descriptions for all the buidings you have just added to the Barbarian culture.

Now you will have all the buildings in the campaign, with the correct unit cards and descriptions. To get them on the battlemap is a bit more complex, and im not even sure if i've got this part working right but ill say what i did.

Getting the buildings on the battle map

Open up descr_building_battle.txt and add this line:

include dbb_barbarian_invasion.txt

after all the other include dbb_ etc lines.

The next part involves the editing of descr_items.db which is a bit more complex so ill just post my one here, replace your existing one with mine.

http://rapidshare.de/files/24722119/descr_items.db.html

You should now have all the buildings ingame for the battle maps, you can test this by doing a custom battle and seeing if the stone walls show up. The other buildings do not seem to show up custom battles so the only way to test would be to run a campaign, wait for a city to reach the large or huge city size for the barbarians then use the city view option to see if its worked.

I hope this tutorial works for you, if it doesn't work it probably just means i've missed something out.
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MessageSujet: Re: taille maxi des villes   taille maxi des villes - Page 2 Icon_minitimeLun 22 Juin 2009 - 11:08

Merci Paedric le Genial, j'ai testé et ça a marché Twisted Evil
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